DIY: Vánoční skřítek

Taky na Vás už padla vánoční atmosféra? Na mě teda ano! Jako první mě přesvědčili o začínající zimě sněhuláčci, kteří se nalepí na okno. Z takové blbosti za 25,- v Kiku jsem byla nesmírně nadšená. Možná Ti co ještě bydlí u rodičů to tak ,,nežerou“, protože veškerou výzdobu za vás dělá mamka, ale počkejte jak se nastěhujete do vlastního. :) Tak abychom se vrhli na to, na co čekáte. Brouzdám si takto na Facebooku a najednou narazím na úžasného vánočního skřítka! Tak toho musím mít! Paní ho prodávala za 600,- a já začala rozmýšlet, zda ho opravdu tak moc potřebuji. Nakonec jsem se rozhodla sama si ho vyrobit.


Tavnou pistoli a milion náplní
Deku dle vlastní barvy / látku
Molitan na vycpání
Chlupy
Dvě dřevěné tyčky
Karton a noviny


Jako první si nastříháte z novin šablony: tělíčko, čepičku a pásky na ručičky a nožičky. Rozměry záleží samozřejmě pouze na vás. Nezapomeňte, že to bude vždy ve skutečnosti o cca 2cm menší na každý straně. :) Také si nastříhejte pásky na ruce a nohy. Musí být dostatečně tlusté aby šly obtočit okolo dřevěných tyček, které budou sloužit jako nohy. Poté vše obkreslíte na látky a vystřihnete. Doporučuji látku přehnout, namalovat a dvojitě vystřihnout. Vždy potřebujete 2 kusy látky od všeho! Také si vystřihněte vousy do tvaru trojúhelníku.
POZOR! Nezapomeňte, že musíte stříhat po směru vousů! Abyste ve výsledku neměli vousy, které rostou nahoru. :D


Teď je na řadě tavná pistole. Po stranách každé látky místo nitě to hezky popatláte lepidlem a přiložíte k sobě. Opravdu to drží dokonale. Nakonec když máte slepeno to obrátíte na ruby. Tím nehezké kraje schováte a tady vidíte, proč jsem psala, že se to o 2 cm zkrátí. Ty 2 cm se schovaly uvnitř. :)

Teď vše slepíte k sobě stejným způsobem, otočíte naruby a vycpete. Uděláte si dírky na nožičky, které prostrčíte až do čepice. Alespoň pak nepadá hlavička. :) Vše vycpete molitanem, zalepíte a nalepíte nosánek. Já dala do zbytku látky ostatní kusy látek a udělala z toho oválek. Nakonec jsem připevnila ručičky a já si udělala i dlaně s rukavičkami a chloupky okolo nich. (To je už na fantazii každého z Vás.)

Na konec přijdou na řadu nožičky. Já je mám teda z keramické hlíny obalené kožichem, ale Vám jistě postačí kartonové krabičky, do kterých uděláte dírky a poté do nich dáte kameny, aby se nepřeklápěl.

Stačí jej postavit, dodělat nedodělky, srovnat čepici a máte hotovo! Ke krbu je ideální. :) Budu ráda, když mi do komentářů hodíte vaše výtvory. :)

Když máte vše nastříhané, doporučuji si to na zem seskládat pro inspiraci a alespoň uvidíte zda vám něco nechybí. Nos uděláte úplně na konec ze zbytků látky.


Pokud nechcete skřítka stojícího, stačí vystřihnout čtvrtku do oválku a nacpat mu ho dovnitř do prdelky a poté vycpat. :) Nožky necháte bez dřívka volně vyset dolů a můžete jej posadit na stoleček.

Hodně štěstí v tvoření!




Žádné komentáře:

Okomentovat