Japonská zahrada


Za dalším zajímavým výletem do Polska jsme se vydali do ,,ogrod japoński“ v polském Jarkowě ležícím zhruba tři kilometry od lázeňského města Kudowa Zdrój ve směru na Kłodzko. Pokud jste z názvu nepochopili, tak se jedná o japonskou vesničku, kterou si zde vybudovali Edward Majcher s manželkou Lucynou.


Tento park jsme viděli na Facebooku a ihned jsme tam museli jet. Nabrali jsme do auta bráškové a jelo se. Cesta tam je velmi zapeklitá. Tomášek a Tobiášek (bráškové) celou cestu zpívali nejznámnější písničky a mně už to lezlo krkem. Hurá, konečně odbočujeme do zahrady! Táhneme se od Náchoda malou kamenitou cestičkou. Neustále se úží a občas jsme dokonce na polní cestě. Vzdáváme to. Jsme určitě špatně. Před námi se tyčí tak obrovský kopec, že se jej bojíme s naším autíčkem vyjet. Ovšem jsme už daleko, tak se nenecháme vyřídit a jedeme! Mamka zařadila jedničku a už si to pomalu stoupáme do kopce. Se smíchem podotkne, že pokud teď zastavíme, tak se jednak ani zase nerozjedeme, ale že to také určitě nescouvá dolů. Bráškové konečně zmkli a všichni společně bedlivě sledujeme cestu.
 
Hurá, ukazatel na parkoviště! Jsme tu!

Zaparkujeme, otřeme si studený pot z čela a kráčíme si to ke vstupu. Zaplatíme jej a kluci vběhnou do zahrady. Ještě jsem ani neudělala krok a už vidím protáhlý obličeje kluků. ,,To je jako všechno? Jen stromy?“ Musela jsem se zasmát. Každý si asi pod pojmem ,,japonská zahrada“ představuje něco jiného.

Ceník:
1 osoba: 40 Kč 

Park je postaven na principu schodů. Uvnitř protéká potůček, který dokázali krásně rozdělit do různých potůčků a pramínků. Na pohled to vypadá hezky a když si člověk uvědomí, kolik práce to muselo stát, tak se nám protáčí oči. Ohromné kameny, krásně využité dekorace z bambusů, precizně sestřižené stromy. Krása pohledět. Když jsme sešli trochu níž, našli jsme i jezírko s kapry. Klukům se to začalo pomalu líbit. Velké zalíbení si našli v čurkách vody, které namátkově vytékaly z bambusů a oni mohli po sobě cákat.



Mamka byla nadšená. Chodila a cvakala svoji zrcadlovkou jako o závod. Já jsem si to vše prošla ani ne za 10 minut a už bych jela domů. Omlouvám se, ale botanik nejsem a tento výlet s rodinkou jsem moc nevychytala. Jo, kdyby se jednalo o romantickou procházku ve dvou, tak se vidím jak sedíme ruku v ruce na lavičce, posloucháme ptáky, šumění vody a užíváme si jeden druhého. Z těchto představ mě vždy vytrhli hyperaktivní kluci, kteří na mě se smíchem cákali vodu.
No co už, alespoň, že mám je... Na celý život! :D :)



 
Na kolik výlet vyšel? 
(2x dospělý, 2x dítě)
Vstupné – 160 Kč
Ostatní – 0 Kč 
Nafta – 100 Kč
 ——————
Celkem: 260 Kč 
 Celkově výlet hodnotím


Kde park najdete?  
Ogrod japoński
 57-343 Jarków, Polsko 

 

2 komentáře:

  1. To je nádhera! Do Japonska se sice asi jen tak nedostanu, ale jsem ráda, že si o takové kráse můžu alespoň přečíst :) A dávám odběr, kdyby tě i můj blog zaujal, budu ráda, když mě budeš sledovat také :)

    GIVEAWAY O LUXUSNÍ NÁRAMKY | BLOND SITE

    OdpovědětVymazat